Handleiding

Doelgroepen maken en bewerken in ProspectPro

In deze handleiding ontdek je hoe je met doelgroepen in ProspectPro jouw markt segmenteert en grip houdt op jouw salesproces.

1. Introductie

Als Sales Professional — of Sales Manager — wil je weten of je voortgang maakt. En zien hoeveel potentie er nog in jouw markt schuilt. Bovenin jouw funnel — in de prospecting- en outreach stadia — is dat een uitdaging. Want je weet niet exact hoe groot jouw markt is. En ziet nergens hoe jouw prospecting-pijplijn is opgebouwd. Daarom is rapporteren — en voorspellen — elke week weer een uitdaging.

ProspectPro lost dit probleem voor je op. Door jouw markt(segment) strak af te bakenen. Bedrijven te ontdubbelen. En jouw voortgang automatisch bij te houden in eenvoudige dashboards.

In deze handleiding ontdek je hoe je in ProspectPro doelgroepen aanmaakt, wijzigt en beheert. Maar eerst belichten we 5 praktische voorbeelden om te illustreren waarom vrijwel alle gebruikers van ProspectPro werken met doelgroepen.

2. Voordelen van doelgroepen

2.1. Inzicht in voortgang

Iedere doelgroep die je in ProspectPro creëert, krijgt zijn eigen dashboard. Hierin wordt de voortgang van jou en jouw collega’s bijgehouden. Zo heb je altijd alles wat je nodig hebt om te rapporteren en voorspellen.

Inzicht in kerncijfers van doelgroepen
Inzicht in statussen binnen doelgroepen
Inzicht in tags en prospect eigenaren binnen doelgroepen

2.2. Marktsegmenten vergelijken

Door jouw markt te verdelen in afzonderlijke segmenten, creëer je snel en eenvoudig een “break-down” van jouw markt. Zo die je direct waar kansen liggen. En verdeel je tevens eenvoudig het werk onder teamleden.

2.3. Eenvoudig filteren, downloaden en koppelen

Iedere doelgroep die je creëert, is automatisch beschikbaar als filter voor overzichten, exports en koppelingen.

2.4. Outreach in bulk

Even geen tijd om prospects 1-voor-1 te kwalificeren? Dan maken doelgroepen het mogelijk nieuwe prospects in bulk toe te voegen aan jouw account.

3. Nieuwe doelgroepen maken in ProspectPro

Doelgroepen zijn een vast onderdeel van het werkproces in ProspectPro, en is in een minuut geregeld. Volg de stappen en bel/mail ons gerust voor persoonlijke assistentie.

3.1. Stel jouw filters in

Je definieert een doelgroep met dezelfde filters als die je normaal gebruikt. Wil je weten hoe dat werkt? Lees dan de handleiding “Nieuwe B2B prospects filteren in ProspectPro“.

3.2. Klik op opslaan

Klik op de groene knop met het opslaan-icoontje in de linker onderhoek.

3.3. Geef jouw doelgroep een naam

Kies een korte, herkenbare naam die jouw doelgroep goed beschrijft. Klik daarna op “Doelgroep opslaan” om jouw nieuwe doelgroep te creëren.

Nb.: Houdt er rekening mee dat dit enkele minuten kan duren als jouw doelgroep zeer veel bedrijven bevat.

3.4. Jouw nieuwe doelgroep is gereed!

Jouw nieuwe doelgroep staat nu klaar in het doelgroepen-overzicht op de “Doelgroep”-pagina.

4. Doelgroep bewerken

Doelgroepen bewerken is net zo eenvoudig als ze te maken. Houdt er wel rekening mee dat iedere wijziging die je maakt, de samenstelling van jouw doelgroep compleet kan veranderen. Geen zorgen: je raakt nooit prospects kwijt. Als ze buiten de nieuwe definitie van jouw doelgroep vallen, vind je ze dus nog gewoon terug in het overzicht op de “Mijn Prospects”-pagina.

4.1. Open jouw doelgroep en kies “Alle Bedrijven”

Open de doelgroep die je wil wijzigen vanuit het doelgroepen-overzicht op de “Doelgroepen”-pagina. Klik vanuit het dashboard door naar “Alle Bedrijven”.

4.2. Wijzig de filteropties

Pas de filters naar jouw wensen aan. Sla deze stap over als je alleen de naam van de doelgroep wil aanpassen.

4.3. Sla jouw wijzigingen op

Sla de wijzigingen op en verander eventueel de naam van jouw doelgroep.

Nb.: Houdt er rekening mee dat dit enkele minuten kan duren als jouw doelgroep zeer veel bedrijven bevat.

4.4. Jouw doelgroep is aangepast!

Jouw doelgroep is nu aangepast en alle statistieken zijn herberekend.