Veel gestelde vragen
Meer weten over ProspectPro? Op deze pagina beantwoorden we onze veel gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Bel ons gerust of stel jouw vraag aan onze klantenservice.
Meer weten over ProspectPro? Op deze pagina beantwoorden we onze veel gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Bel ons gerust of stel jouw vraag aan onze klantenservice.
Opzegtermijn? Daar doen wij niet aan! Als wij jouw sales- & marketingprocessen niet langer versterken, kan je jouw abonnement op ieder moment opzeggen.
Dat hangt af van het aantal en het soort bezoekers op jouw website. Doorgaans kunnen we ongeveer 50% van jouw bezoekers matchen met een bedrijf. Wordt jouw website door veel consumenten bezocht? Dan gaat dit percentage wat omlaag. En adverteer je veel op LinkedIn? Dan valt dit percentage wat hoger uit.
Nu horen wij je denken; wat heb ik nou aan zo’n antwoord?! Niks. Dat begrijpen we. Start daarom je gratis proefperiode en ontdek het zelf!
Simpel gezegd: overleg de volgende situatie altijd met je jurist.
Wij plaatsen op dit moment geen cookies op jouw website. We plaatsen wel een uniek kenmerk in de localstorage van de browser van de websitebezoeker. Deze gebruiken we om bedrijven te herkennen. Wij doen geen poging personen te herkennen of te tracken. Echter, in het geval van bijv. eenmanszaken, ontstaat overlap waarbij AVG/GDPR mogelijk wél van toepassing is.
Veiligheidshalve raden wij daarom aan ons script achter de welbekende cookiemuur te plaatsen. En dus toestemming te vragen vóór je ons script activeert.
Als je besluit ons advies te volgen, kan je deze regel gebruiken om ProspectPro in jouw Consent Manager te documenteren:
| Cookie (localstorage) | Duur | Beschrijving |
|---|---|---|
| _stfv | Ongelimiteerd | ProspectPro Tracking ID t.b.v. bedrijfsherkenning en prestatie-analyse. |
Het is ook mogelijk bedrijfsherkenning te installeren zónder gegevens op te slaan in de browser van de bezoeker. Dit is eenvoudig te realiseren door ?nf=1 achter de unieke code in het script te plaatsen (bijv.:
…jq_123456.js?nf=1‘></scri…). Houdt er rekening mee dat deze aanpassing de prestaties van ons script in negatieve zin beïnvloedt: mogelijk kunnen 25% minder bedrijven worden herkent.
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) schrijft voor dat je de bezoekers van jouw website duidelijk informeert over wat er gebeurt met persoonlijke informatie. De meeste bedrijven doen dit door een privacy statement op de website te plaatsen.
Je kan zelf kiezen hoe je het gebruik van bedrijfsherkenning wil omschrijven in jouw privacy statement. Wijzelf omschrijven het als volgt:
Om het zakelijk gebruik van onze website te analyseren, gebruiken wij de dienst ProspectPro van Bedrijfsdata.nl uit Amsterdam. Deze dienst toont ons o.a. bedrijfsnamen en -adressen op basis van IP-adressen van onze bezoekers. Het IP-adres is niet voor ons inzichtelijk.
Let op: overleg altijd met een jurist of deze omschrijving voor jouw situatie volstaat. Wij zijn geen juristen en aanvaarden geen aansprakelijkheid die voorkomt uit het gebruik van bedrijfsherkenning.
Jazeker! Wij helpen je graag persoonlijk bij de installatie van het bedrijfsherkenningsscript op jouw website. Stuur hiervoor een berichtje naar onze klantenservice of bel 020 789 50 50. Doorgaans kunnen we direct met je meekijken via Microsoft Teams, Google Meet of Zoom. Het is ook mogelijk een afspraak te maken.
Je kan betalen via SEPA-machtiging of CreditCard. SEPA wordt zoals je gewend bent van bijv. Netflix geactiveerd via iDeal.
Veilige betalingen worden mogelijk gemaakt door het Nederlandse bedrijf Mollie (https://www.mollie.com/nl/).
Simpel! Ga naar de “Abonnementen”-pagina in ProspectPro om jouw abonnement op te zeggen. Bel of mail onze klantenservice voor persoonlijke assistentie.
Je ontvangt automatisch een factuur zodra jouw abonnement wordt verlengd (maandelijks).
Simpel! Ga naar de “Abonnementen”-pagina in ProspectPro en pas daar jouw factuurgegevens aan. Bellen of mailen met onze klantenservice kan natuurlijk ook: we helpen je graag.
Wij hanteren een betaaltermijn van 14 dagen. In overleg met onze klantenservice, is het mogelijk de betaaltermijn te verlengen.
Jouw resultaten worden geëxporteerd in bestanden voor Microsoft Excel, Apple Numbers, Google Sheets, LinkedIn Ads, Hubspot, Pipedrive, Salesforce, Sharpspring en Zoho CRM.
Export bevatten slechts een deel van de data die in ProspectPro beschikbaar is. Dat komt omdat veel data die wordt getoond, live wordt opgehaald van het internet. Exports bevatten wél altijd: basisprofiel van prospects, contactpersonen/notities die je opgeslagen hebt en een overzicht van alle pagina’s die jouw prospects op jouw website hebben bezocht.
Onze exportfunctie exporteert alleen de resultaten in jouw huidige selectie. Dat betekent dat we rekening houden met de actieve zoekopdracht en het actieve filter. Zo kan je een gedeelte van jouw resultaten exporteren.
Wil je alleen de bedrijven in jouw doelgroep exporteren? Selecteer dat het filter “Status” en kies “Gekwalificeerde bedrijven”, check dat er geen tags geselecteerd zijn en klik vervolgens op de export-knop.
Simpel gezegd: overleg de volgende situatie altijd met je jurist.
Wij plaatsen op dit moment geen cookies op jouw website. We plaatsen wel een uniek kenmerk in de localstorage van de browser van de websitebezoeker. Deze gebruiken we om bedrijven te herkennen. Wij doen geen poging personen te herkennen of te tracken. Echter, in het geval van bijv. eenmanszaken, ontstaat overlap waarbij AVG/GDPR mogelijk wél van toepassing is.
Veiligheidshalve raden wij daarom aan ons script achter de welbekende cookiemuur te plaatsen. En dus toestemming te vragen vóór je ons script activeert.
Als je besluit ons advies te volgen, kan je deze regel gebruiken om ProspectPro in jouw Consent Manager te documenteren:
| Cookie (localstorage) | Duur | Beschrijving |
|---|---|---|
| _stfv | Ongelimiteerd | ProspectPro Tracking ID t.b.v. bedrijfsherkenning en prestatie-analyse. |
Het is ook mogelijk bedrijfsherkenning te installeren zónder gegevens op te slaan in de browser van de bezoeker. Dit is eenvoudig te realiseren door ?nf=1 achter de unieke code in het script te plaatsen (bijv.:
…jq_123456.js?nf=1‘></scri…). Houdt er rekening mee dat deze aanpassing de prestaties van ons script in negatieve zin beïnvloedt: mogelijk kunnen 25% minder bedrijven worden herkent.
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) schrijft voor dat je de bezoekers van jouw website duidelijk informeert over wat er gebeurt met persoonlijke informatie. De meeste bedrijven doen dit door een privacy statement op de website te plaatsen.
Je kan zelf kiezen hoe je het gebruik van bedrijfsherkenning wil omschrijven in jouw privacy statement. Wijzelf omschrijven het als volgt:
Om het zakelijk gebruik van onze website te analyseren, gebruiken wij de dienst ProspectPro van Bedrijfsdata.nl uit Amsterdam. Deze dienst toont ons o.a. bedrijfsnamen en -adressen op basis van IP-adressen van onze bezoekers. Het IP-adres is niet voor ons inzichtelijk.
Let op: overleg altijd met een jurist of deze omschrijving voor jouw situatie volstaat. Wij zijn geen juristen en aanvaarden geen aansprakelijkheid die voorkomt uit het gebruik van bedrijfsherkenning.
Ja, je mag de bedrijven in jouw dashboard direct benaderen. De AVG is namelijk niet van toepassing op bedrijfsgegevens. Houdt er wel rekening mee dat o.a. het sturen van ongevraagde (commerciële) e-mail onder de spamwetgeving valt. Ook als u contact opneemt met een algemeen telefoonnummer of een e-mailadres.
Als je iemand wilt benaderen bij het bedrijf, moet je daarom een duidelijke grondslag hebben. Enkel het feit dat iemand jouw site bezoekt, is geen grondslag om te mailen of bellen. Je zal dus een aanvullende reden moeten hebben om contact op te mogen nemen.
Ja, Bedrijfsherkenning van Bedrijfsdata.nl is legaal te gebruiken onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Wij gebruiken het IP-adres van de bezoeker om bedrijven te kunnen herkennen. Het IP-adres is volgens de AVG een persoonsgegeven, waardoor een grondslag o.b.v. AVG vereist is. De gebruikte grondslag is het “eigen gerechtvaardigd belang” (artikel 6 sub f AVG). Hierbij mag u zonder toestemming met persoonsgegevens werken, zolang dit een duidelijk belang dient. Daarnaast moet rekening worden gehouden met de privacy van de bezoeker.
Marketing en analytics gelden als een duidelijk legitiem belang. Daarnaast maken we zeer beperkt gebruik van persoonsgegevens. IP-adressen worden bijvoorbeeld niet bewaard en we verstrekken slechts algemene zakelijke informatie van ondernemingen. Daarmee is adequaat rekening gehouden met de privacy.
Let op: ondanks dat je geen toestemming hoeft te vragen, is het wél verplicht het gebruik van bedrijfsherkenning in jouw privacy statement te vermelden.