Veel gestelde vragen
Meer weten over ProspectPro? Op deze pagina beantwoorden we onze veel gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Bel ons gerust of stel jouw vraag aan onze klantenservice.
Meer weten over ProspectPro? Op deze pagina beantwoorden we onze veel gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Bel ons gerust of stel jouw vraag aan onze klantenservice.
Opzegtermijn? Daar doen wij niet aan! Als wij jouw sales- & marketingprocessen niet langer versterken, kan je jouw abonnement op ieder moment opzeggen.
Dat hangt af van het aantal en het soort bezoekers op jouw website. Doorgaans kunnen we ongeveer 10% van jouw bezoekers matchen met een bedrijf. Wordt jouw website door veel consumenten bezocht? Dan gaat dit percentage wat omlaag. En adverteer je veel op LinkedIn? Dan valt dit percentage wat hoger uit.
Nu horen wij je denken; wat heb ik nou aan zo’n antwoord?! Niks. Dat begrijpen we. Start daarom je gratis proefperiode en ontdek het zelf!
Simpel gezegd: nee. Wij plaatsen namelijk geen cookies op jouw website. Daardoor hoef je ook niet te wachten met het activeren van onze script tot de bezoeker toestemming heeft gegeven.
Let op: je moet wél een paar zinnen aan jouw privacy statement toe te voegen.
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) schrijft voor dat je de bezoekers van jouw website duidelijk informeert over wat er gebeurt met persoonlijke informatie. De meeste bedrijven doen dit door een privacy statement op de website te plaatsen.
Je kan zelf kiezen hoe je het gebruik van bedrijfsherkenning wil omschrijven in jouw privacy statement. Wijzelf omschrijven het als volgt:
Om het zakelijk gebruik van onze website te analyseren, gebruiken wij de dienst Bedrijfsherkenning van Bedrijfsdata.nl uit Amsterdam. Deze dienst toont ons o.a. bedrijfsnamen en -adressen op basis van IP-adressen van onze bezoekers. Het IP-adres is niet voor ons inzichtelijk.
Let op: overleg altijd met een jurist of deze omschrijving voor jouw situatie volstaat. Wij zijn geen juristen en aanvaarden geen aansprakelijkheid die voorkomt uit het gebruik van bedrijfsherkenning.
Jazeker! Wij helpen je graag persoonlijk bij de installatie van het bedrijfsherkenningsscript op jouw website. Stuur hiervoor een berichtje naar onze klantenservice of bel 020 789 50 50. Doorgaans kunnen we direct met je meekijken via Microsoft Teams, Google Meet of Zoom. Het is ook mogelijk een afspraak te maken.
Machtigingen en creditcards heb je bij ons geen last van. In plaats daarvan sturen we je halverwege de maand een ouderwetse factuur. We stellen het op prijs als je deze binnen 14 dagen zou kunnen betalen.
Simpel! Bel of mail onze klantenservice en we maken dit direct voor je in orde.
Nadat jouw gratis proefperiode erop zit, nemen we contact met je op om jouw abonnement te activeren. Daarna ontvang je elke maand, rond de 14de, een factuur. We stellen het op prijs als je deze binnen 14 dagen kan betalen.
Simpel! Bel of mail onze klantenservice en we maken dit direct voor je in orde.
Wij hanteren een betaaltermijn van 14 dagen. In overleg met onze klantenservice, is het mogelijk de betaaltermijn te verlengen.
Jouw resultaten worden geëxporteerd in bestanden voor Microsoft Excel, Apple Numbers, Google Sheets, LinkedIn Ads, Hubspot, Pipedrive, Salesforce, Sharpspring en Zoho CRM.
Als je jouw resultaten exporteert, vind je een stuk meer data dan in jouw dashboard is te zien. Zo houden we onze software simpel, maar krijg je wel alle inzichten die wij in de afgelopen 20 jaar hebben verzameld.
Onze exportfunctie exporteert alleen de resultaten in jouw huidige selectie. Dat betekent dat we rekening houden met de actieve zoekopdracht en het actieve filter. Zo kan je een gedeelte van jouw resultaten exporteren.
Wil je alleen de bedrijven in jouw doelgroep exporteren? Selecteer dat het filter “Doelgroep”, check dat er geen tags geselecteerd zijn en klik vervolgens op “Resultaten exporteren”.
Simpel gezegd: nee. Wij plaatsen namelijk geen cookies op jouw website. Daardoor hoef je ook niet te wachten met het activeren van onze script tot de bezoeker toestemming heeft gegeven.
Let op: je moet wél een paar zinnen aan jouw privacy statement toe te voegen.
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) schrijft voor dat je de bezoekers van jouw website duidelijk informeert over wat er gebeurt met persoonlijke informatie. De meeste bedrijven doen dit door een privacy statement op de website te plaatsen.
Je kan zelf kiezen hoe je het gebruik van bedrijfsherkenning wil omschrijven in jouw privacy statement. Wijzelf omschrijven het als volgt:
Om het zakelijk gebruik van onze website te analyseren, gebruiken wij de dienst Bedrijfsherkenning van Bedrijfsdata.nl uit Amsterdam. Deze dienst toont ons o.a. bedrijfsnamen en -adressen op basis van IP-adressen van onze bezoekers. Het IP-adres is niet voor ons inzichtelijk.
Let op: overleg altijd met een jurist of deze omschrijving voor jouw situatie volstaat. Wij zijn geen juristen en aanvaarden geen aansprakelijkheid die voorkomt uit het gebruik van bedrijfsherkenning.
Ja, je mag de bedrijven in jouw dashboard direct benaderen. De AVG is namelijk niet van toepassing op bedrijfsgegevens. Houdt er wel rekening mee dat o.a. het sturen van ongevraagde (commerciële) e-mail onder de spamwetgeving valt. Ook als u contact opneemt met een algemeen telefoonnummer of een e-mailadres.
Als je iemand wilt benaderen bij het bedrijf, moet je daarom een duidelijke grondslag hebben. Enkel het feit dat iemand jouw site bezoekt, is geen grondslag om te mailen of bellen. Je zal dus een aanvullende reden moeten hebben om contact op te mogen nemen.
Ja, Bedrijfsherkenning van Bedrijfsdata.nl is legaal te gebruiken onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Wij gebruiken het IP-adres van de bezoeker om bedrijven te kunnen herkennen. Het IP-adres is volgens de AVG een persoonsgegeven, waardoor een grondslag o.b.v. AVG vereist is. De gebruikte grondslag is het “eigen gerechtvaardigd belang” (artikel 6 sub f AVG). Hierbij mag u zonder toestemming met persoonsgegevens werken, zolang dit een duidelijk belang dient. Daarnaast moet rekening worden gehouden met de privacy van de bezoeker.
Marketing en analytics gelden als een duidelijk legitiem belang. Daarnaast maken we zeer beperkt gebruik van persoonsgegevens. IP-adressen worden bijvoorbeeld niet bewaard en we verstrekken slechts algemene zakelijke informatie van ondernemingen. Daarmee is adequaat rekening gehouden met de privacy.
Let op: ondanks dat je geen toestemming hoeft te vragen, is het wél verplicht het gebruik van bedrijfsherkenning in jouw privacy statement te vermelden.